gifted@248 ZOMER 2025

11.50

In het zomernummer van gifted@248, dat deze maand zal verschijnen, komen weer uiteenlopende onderwerpen aan bod die te maken hebben met (hoog)begaafdheid.

Van praktijkvraagstuk naar praktijkproduct:
Onbeschrijflijk – to the point
Schrijven is een belangrijke, maar complexe vaardigheid. Zelfs nu AI teksten voor je kan schrijven, is het van belang dat kinderen leren hoe zij in een tekst hun boodschap helder en doeltreffend kunnen opschrijven. Toch wordt het aanbieden van goed en uitdagend schrijfonderwijs, waardoor leerlingen plezier krijgen in het schrijven, als lastig ervaren door leraren. Om leraren hier een handje bij te helpen, is Onbeschrijflijk – to the point ontwikkeld.
Wil je meer weten? Lees dan het artikel van Kim Lijbers en Nanke Dokter
in het zomernummer van gifted@248

Kinderen voorbereiden op een wereld vol kunstmatige intelligentie
Onze kinderen zullen straks in een heel andere wereld leven en de grote vraag is hoe ouders en leerkrachten ze daar het beste op kunnen voorbereiden. Dat geldt voor alle kinderen, maar je kunt je afvragen of we daarbij een onderscheid mogen en moeten maken voor kinderen met kenmerken van begaafdheid. Kan er bij begaafde kinderen op sommige onderwerpen misschien dieper worden ingegaan om aan hun kwaliteiten tegemoet te komen?
Lees het artikel geschreven door Ben Daeter in het zomernummer van gifted@248

Schuld- en schaamtegevoelens bij ouders van hoogbegaafde kinderen
In dit artikel wil Margriet aandacht besteden aan de emoties schuld en schaamte, omdat zij deze gevoelens vaak tegenkomt bij ouders. Het komt regelmatig voor dat ouders zich schuldig voelen of zich zelfs schamen omdat hun hoogbegaafde kind zich niet zo gedraagt of ontwikkelt zoals zij of de buitenwereld graag zouden willen zien. Hulp vragen voor hun kind en misschien voor hen zelf is vaak nog een te grote stap. Meestal wachten ouders tot ze echt niet meer weten hoe ze hun hoogbegaafde kind kunnen helpen of begeleiden.
Lees artikel van Margriet Schouten in het zomernummer van gifted@248

gifted kids
In deze editie een interessant werkstuk over Leonardo da Vinci geschreven door Lies.

Wil je ook een werkstuk aanleveren voor gifted kids? Mail dan naar administatie@248media.nl

Uiteraard in dit nummer de column van Manda

53 op voorraad

Artikelnummer: 362402 Categorieën: ,

Beschrijving

Beschrijving

In het zomernummer van gifted@248, dat deze maand zal verschijnen, komen weer uiteenlopende onderwerpen aan bod die te maken hebben met (hoog)begaafdheid.

Van praktijkvraagstuk naar praktijkproduct:
Onbeschrijflijk – to the point
Schrijven is een belangrijke, maar complexe vaardigheid. Zelfs nu AI teksten voor je kan schrijven, is het van belang dat kinderen leren hoe zij in een tekst hun boodschap helder en doeltreffend kunnen opschrijven. Toch wordt het aanbieden van goed en uitdagend schrijfonderwijs, waardoor leerlingen plezier krijgen in het schrijven, als lastig ervaren door leraren. Om leraren hier een handje bij te helpen, is Onbeschrijflijk – to the point ontwikkeld.
Wil je meer weten? Lees dan het artikel van Kim Lijbers en Nanke Dokter
in het zomernummer van gifted@248

Kinderen voorbereiden op een wereld vol kunstmatige intelligentie
Onze kinderen zullen straks in een heel andere wereld leven en de grote vraag is hoe ouders en leerkrachten ze daar het beste op kunnen voorbereiden. Dat geldt voor alle kinderen, maar je kunt je afvragen of we daarbij een onderscheid mogen en moeten maken voor kinderen met kenmerken van begaafdheid. Kan er bij begaafde kinderen op sommige onderwerpen misschien dieper worden ingegaan om aan hun kwaliteiten tegemoet te komen?
Lees het artikel geschreven door Ben Daeter in het zomernummer van gifted@248

Schuld- en schaamtegevoelens bij ouders van hoogbegaafde kinderen
In dit artikel wil Margriet aandacht besteden aan de emoties schuld en schaamte, omdat zij deze gevoelens vaak tegenkomt bij ouders. Het komt regelmatig voor dat ouders zich schuldig voelen of zich zelfs schamen omdat hun hoogbegaafde kind zich niet zo gedraagt of ontwikkelt zoals zij of de buitenwereld graag zouden willen zien. Hulp vragen voor hun kind en misschien voor hen zelf is vaak nog een te grote stap. Meestal wachten ouders tot ze echt niet meer weten hoe ze hun hoogbegaafde kind kunnen helpen of begeleiden.
Lees artikel van Margriet Schouten in het zomernummer van gifted@248

gifted kids
In deze editie een interessant werkstuk over Leonardo da Vinci geschreven door Lies.

Wil je ook een werkstuk aanleveren voor gifted kids? Mail dan naar administatie@248media.nl

Uiteraard in dit nummer de column van Manda

Magazine Gifted@248

Categorieën